אנשים המבצעים רילוקיישן לטובת עבודה או מהגרים לארצות שונות לא יכולים לחשוב על העובדה שהם לא ייקחו איתם את חיית המחמד האהובה עליהם, לכן אם גם אתם מעוניינים להעביר את בעל החיים שלכם למדינה אחרת, חשוב להכיר היטב את החוקים בנושא של כל מדינה ולעבור את התהליכים הבירוקרטיים המשתנים ממדינה למדינה.
בעלי חיים כמו כלבים וחתולים מסייעים רבות ליציבות המשפחה ובכלל להתאקלמות שלנו במדינות זרות, כך שיש צורך רק לברר כיצד עושים זאת בצורה נכונה. טרם ביצוע התהליך, עליכם לגשת לוטרינר ממשלתי לצורך בדיקות מקיפות. לאחר הבדיקות תקבלו אישור ממשלתי המעיד על בריאות חיית המחמד. את תעודה זו תצטרכו להציג בכניסה למדינות זרות.
מה עליכם להביא לוטרינר הממשלתי?
את הדרישות השונות המקובלות בקנדה (ניתן למצוא באתר של משרד הבריאות בקנדה).
- עליכם להביא את חיית המחמד שלכם לצורך בדיקות רפואיות.
- כאשר מדובר בכלב, עליכם להביא רישיון בתוקף להחזקת כלב אותו מקבלים מהרשויות המקומיות בעירכם.
- אישור חיסון כלבת בתוקף החתום על ידי וטרינר מקומי הכולל את שם התרכיב ואת מס' האצווה של החיסון הניתן לו.
- פנקס חיסונים של חיית המחמד כולל היסטורית חיסונים ומחלות קודמות.
- עליכם לערוך בדיקות דם לגילוי נוגדני כלבת ולהביא עמכם את התוצאות. את הבדיקות יש לערוך 3 חודשים טרם היציאה מהארץ.
- קבלה על תשלום האגרה השנתית.
תהליך הכנסת חיות מחמד לקנדה
כלבים וחתולים שנכנסים לקנדה מחויבים לעבור בדיקה מקיפה של כלל המסמכים, כולל בדיקה ויזואלית. במקרים מסוימים יש לשלם על הבדיקה הנערכת כ – 30 דולר קנדי כולל מיסים וחמישה דולר עבור כל חיה נוספת. על פי המדיניות של קנדה, עליכם להציג אישורים חתומים על ידי הוטרינר הממשלתי המעידים על כך שהחיה עברה בדיקות והיא מחוסנת נגד כלבת.
האישורים ותעודת החיסון חייבת להיות מתורגמת לאנגלית או צרפתית על מנת שהיא תהיה קבילה. חשוב לציין כי בקנדה מקפידים על חיסוני כלבת ועל שאר המסמכים והכנסת חיה ללא מסמכים ואישורי חיסונים יכולה לגרום לעיכובים ותשלומי קנסות, לכן חשוב להקפיד להגיש את כל המסמכים.